Monday 10 June 2013

Survey Rumah Lain Pulak~

Minggu lps aku mintak cuti sbb pertama ialah nak hantar adik aku ke airport..mereka berhoneymoon ke Bali..syoknya..rasa nak pegi lagi... Bali juga merupakan destinasi honeymoon aku dan suami dulu..hehe..kedua, aku nak bawa Aqil check-up, dan ketiga aku dan suami saje je nk tengok2 rumah..tp kemain mahal harga rumah skg ek...buat masa ni mmg xmampu deh nak beli rumah lain..tp aku saje nak bg korg cuci2 mata tgk rumah yg aku survey ni..hehe..
Rumah ni kt The Clover, Garden Residence..Cyberjaya bersebelahan dgn Putrajaya..setiap kali pegi balik kerja mmg aku lalu kwsn ni..sgt cantik design rumah ni..dan membuatkan aku jatuh cinta..tp tak semua yg kita cintai dan suka itu dpt kita miliki..huhu..sadis tul ayat aku..sob..sob..
Model rumah semi-D 3 storey
Pandangan atas tingkat 3..rumah ni mmg siap dgn bath tab
Ni tingkat 2..
Ni tingkat bawah..design rumah ni aras bawah ada split antara ruang tamu dan dining area..suami aku xsuka design mcmni sbb rumah nmpk sempit...utk rumah yg diorg buat ada yg ada split, ada yg tak..kawasan dapur dia pulak agak terbuka, lagi la dia xberkenan sbb org2 Melayu ni cara msk pun jenis yg menumis..kang 1 rumah bau..

Menurut kata wakil jualan rumah tu, kalau nk beli rumah tersebut, xboleh mengubah bentuk asal rumah tu sbb diorg nak kekalkan bentuk mcmtu, warna pun xboleh tukar, biarkan berwarna putih..kalau nk cat pun, cat bhgn dlm je.. bila lalu kat kawasan rumah ni, mmg terasa mcm berada di luar negara..diorg mmg jaga persekitaran, maintainance pun mesti mahal gk ni..dah namanya Garden Residence kan!
Oh..ye..bilik air master bedrroom adalah spt ini..
dan ini..
pada aku, material yg digunakan utk rumah ni agak berkualiti dan mahal sbb tu harga rumah ni mahal giler..RM1.6juta cik kak oi...ko ada??....aku??..aku xde..(sambil geleng2 kepala)hihi..

Rumah ni ada yg Semi-D 3 storey, ada yg Semi-D 2 storey, Bungalow pun ada..RM3juta cik jah..wakil jualan tu kata Cheff Wan beli rumah yg Bungalow kt cni..pastu dia ada sebut sapa ntah yg sorg lg tu..pereka fesyen ke..apa..lupa pulak..

Lepas tu kitorg tgk kt Sutera Residence pulak..rumah2 semi D ni suka buh nama residence kn??kebetulan pulak..
Rumah2 ni sume ada nama..yg ni namanya Zeeta
Yg ni namanya Zeelo
Yg ni pulak Zarra
Dan yg ini Zucca..
Jalan antara rumah Zucca dan Zarra..

Kesimpulannya, kitorg sekadar cuci2 mata je..



No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...