Wednesday 19 June 2013

Selamat Datang ke Alam Dunia Baby Cenonet

Alhamdulillah 8 Jun yang lalu, kakak sulung aku (Kak Yan) telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan di Hospital Kajang..Bayi ini telah dilahirkan lebih awal dari tarikh jangkaan bersalin, mujur bukan pra-matang, tepat 36minggu..kalau xsilap aku..sebab kakak aku kata, masa check-up tu, dr kata air ketuban dah sikit, takut baby lemas, so kakak aku telah dimasukkan ubat induce supaya baby dapat keluar cepat.. tetapi dah 3x masukkan ubat, progress xbyk, hanya 1cm shj..terus doc buat emergency operation..




Hehe..mokcik2 dia ni panggil cenonet sbb xde nama lg..tambahan pula beliau ni amatlah kecil..sbb tu panggil dia cenonet..hihi..jgn marah ye baby..

Ni kan anak sulung kakak aku, susu pon xberapa nak keluar, so, aku dgn kakak aku yg kedua (Kak Lin) sama2 membantu utk menyusukan baby ni..kebetulan anak2 kitorg masih lagi menyusu.. teringat masa aku melahirkan Adam, sama je situasinya..aku minta tolong Kak Lin, kakak ipar n biras aku topup susu mrk utk Adam..punyala aku nak anak aku minum susu ibu bukan susu formula..kali ni, aku tolong la kakak aku pulak..sbb aku penah rasa situasi mcm tu..sob..sob..
Dan baby ni dah jadi anak susuan aku pon sebab aku bg stok susu aku sebanyak 2 botol utk dia..dia minum sikit..so lebih 5x kenyang la..aku rasa perlu jugak aku tuliskan kt sini utk panduan aku, anak2 aku dan mereka yang berkaitan nanti, takut xingat atau terlupa..mana tahu apa2 yang akan berlaku kelak..at least aku dh tulis kt cni..harap mrk baca nanti..bukan apa, pasal anak susuan ni kene tau sbb dia dah kira mahram dgn anak2 aku dan suami aku..tambahan pula anak2 aku kn lelaki..

1 comment:

  1. Kalau berminat untuk beli telekung sila ke blog saya di http://naionlineshop.blogspot.com/.. TQ

    ReplyDelete

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...