Friday 27 July 2012

Merasmi Oven Baru~

Kelmarin aku try buat ayam panggang madu..mmg sedap, tp gmbar xsnap..sikit je aku buat...lebih2 lg bila dh dipanggang mmg mengecutla saiz ayamnya..buat malu je nk tunjuk..kiki..

 semalam usha2 blog Ana Suzana

macam nk try ayam panggang rosemary kak ana punya..mcm best jer tengoknya..kecur air liur..heh heh...tp aku xde la rosemary tu..kene beli dulu baru leh buat..

 semalam aku buat ikan bakar berempah ..ni pun amik resepi dr blog dia jugak.. bila aku buat blog walking br ada idea nk masak ape..harap2 menjadilah..

jeng..jeng..jeng...


tada....







dh jd pun...

ni la rupanya ikan bakar versi aku..ni lom bakar lagi baru lumur2 dgn rempah..
xde lak gmbr yg dh dibakar..sume dh kene ngap...haha..

berbuka td aku buat puding karamel..tu pun bakar gn oven sbb aku xde pengukus..

mlm ni plan nk buat ayam panggang, husband aku semangat nk mkn makanan yg dipanggang..hehe..bagus2x..ni la baru sihat..

bila dh pindah rumah baru ni, baru mudah nk membakar2, memanggang2... kalau dulu, lepas guna oven, kene masuk dlm kotak balik, susun blk dlm stor..

kalau dulu ruang utk menyediakan bhn2 utk buat kuih ke kek ke sgt limited, bersepah2 dapur..bkn dapur je, meja makan, mesin basuh sume aku belasah taruk peralatan itu ini..



2 comments:

  1. Replies
    1. ni sume hasil berguru dgn akak..hehe..thanks ye kak ana... =)semalam dah try ayam panggang rosemary akak tu...mmg sedaplah&meletop...tp gmbr pun xsempat nk snap..sume dh masuk dlm perut..kikiki..

      Delete

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...