Thursday 18 April 2013

Perabot Putih~Cuci-cuci Mata

Kalau pasal cuci2 mata ni serah je kat aku..mmg suka bab2 cuci2 mata ni..hehe..manalah tahu boleh rembat barang seketui dua..tapi kene pastikan tahap kewangan tidak diparas yg membimbangkan ye..hehe..selalunya, aku dan suami akan bincang dulu apa keperluan barang2 atau perabot yang ingin dibeli, suami aku pulak akan senaraikan barang2 tersebut beserta budgetnya sekali supaya harga barang yang dibeli tu tidak melebihi nilai budget yang telah ditetapkan..sekiranyanya harga barang yang dikehendaki tu dapat tawaran yang lebih murah atau sangat2 murah, maka brg lain boleh la beli yg lebih sikit nilainya, cuma jgn lebih dari budget keseluruhannya sudah la..tp, kdg2 terbabas jugak..haha..

Dua bulan lepas, aku dan suami ada survey2 kedai perabot kat Sri Petaling tu..nama kedai tu Snoozeland..memang byk perabut kaler putih yang cantik2 kat sana..mehla join aku cuci2 mata..hehe =)..

Sgt cute kan?? tp xberniat lg nak membelinya..nama pun cuci2 mata..
Side table ni la yg kitorg beli utk masterbedroom..beli 2 biji..tp suami aku xnak knob yg love2 tu..so, boleh tukar nak bentuk bulat je..dan berwarna putih..Harganya RM 399 sebiji.


Chest drawer ni pun kitorg berkenan..beli satu..knob dia pun tukar bentuk bulat kaler putih..RM1039
Yang ni sekadar cuci2 mata..seketul tu pun dah RM69 ke RM79 camtu..aku pun xigt..rasa mcm nak jugak..tp mungkin lain kali kot..

2 comments:

  1. Bole tahan harganya jiha. Mmg kene beli satu barang je setiap bulan :p

    ReplyDelete
  2. tula...klu beli sekali gus..mmg rabakla poket..kiki..

    ReplyDelete

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...