Monday 13 March 2017

39 weeks tapi belum bersalin~

Assalamualaikum..
Hari ni aku dah 39 weeks tapi takde lagi tanda2 nak bersalin.. cuak juga nak tunggu bila la nak bersalin ni..

Waktu anak first, Adam dulu aku lewat 4 hari dari tarikh due.. tu pun husband aku dah suruh pi serah diri sebab risau takut baby berak dlm perut. Waktu tu aku relax2 je pi hosp, sempat mkn mlm kt kedai mkn lps tu terus check in kat hospital. Pagi esoknya baru induced- tghri waktu zohor baru bersalin. Masa ni tak tau lg rasa sakit bersalin, punyala aku menolak sebarang ubat tahan sakit.. konon nak rasa sakit bersalin.. epidural tak nak.. sekalinya mmg sakit weii.. doc bg suntikan petidine utk kurangkan rasa sakit.. memang lalok la sambil tahan sakit..

Waktu anak kedua, Aqil - cepat 3 minggu.. due 23 jan, bersalinnya 6 jan.. mana tak cepatnya, jarak umur diorang setahun sebulan.. hehehe..  laluan dah ada, tak sempat kuncup dah buka semula.. 😅.. aku sakit2 kat rumah start dr pukul 4 pagi lg.. igt sakit perut nk membuang.. rupanya dah mmg contraction.. kejap sakit... kejap hilang... bila hilang tu igt nk pi kerja la.. sekalinya sakit lg.. husband pun pakat kita mc jela.. jom pi spital cek..sampai spital dah buka 10 cm.. tu mmg horror giler sbb jem org nk pi kerja lg.. dgn tak bersedia mental nk bersalin.. haha.. time ni mmg tak sempat nak amik apa2 ubat tahan sakit.. tp sakit dia boleh tahan la dr induce rupanya..

Waktu anak ketiga pulak, Aqlan - 38 weeks minta induced sebab husband aku nak balik Iraq dah.. nanti tak sempat nk lama2 dgn baby.. boleh camtu sebabnya.. haha.. tapi doc seri cakap baby dah matang.. kira dah boleh je kalau nak bersalin.. disebabkan husband aku nak induce, jadinya aku mintak la epidural.. sebab aku rasa sakit sgt dh.. bukaan baru sikit tp dah rasa sakit yang amat..

Kali yang keempat ni.. konon nak tunggu sehingga betul2 baby dah bersedia nak keluar.. surprise je la waktunya bila.. aku dah cakap awal2 kat husband, kali ni katakan tak nak pada induce... hehehe.. biar baby keluar sendiri.. tu yg tunggu2 ni.. bila la baby ni nak keluar.. aku tgh type post ni pun sambil menahan sakit contraction yg dtg sekali sekala.. aku anggap ia braxton hicks je sebab xregular lg..

Doakan aku dipermudahkan bersalin dan selamat semuanya ye..

No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...