Saturday 17 October 2015

Bila takde idea nak masak..

Kelmarin aku mmg dah kebuntuan idea nak masak apa.. last2 aku buat keputusan untuk buat macaroni bakar.. resepi tu aku amik dari blog cik suhaini Klik sini dan tengok2 dlm buku chef hanieliza dan.. ada aku alter resepi sikit2.. kiki.. aku main agak2 je..

Risau jugak takut anak tak makan.. diorang ni asal aku perkenal makanan baru je mmg payah nak terima.. xpela sikit2 okla.. kata baru perkenalkan kan.. dulu aku pernah buat juga..tp xingat ikut resepi yg mana.. dulu aku tukar daging cincang dgn satey.. sebab byk sgt satey balance dr rumah abg ipar buat open house.. sedap jugak kalau tukar dgn satey tau..

Sebelum dibakar..

Selepas dibakar

Si kecil ni mmg suka mkn sendiri.. tak nak org suap.. nahla nak.. makan sendiri .. jgn sepah2.. tp selalunya sepah la.. huu..

Abang2 diorg makan juga sikit2.. aqil mkn lg byk la dari adam.. aqil makanan baru ok.. adam xberapa sgt.. susah betul nak terima mknn baru biasanya..

Ni diorang asik minta buat tart labu pulak.. tgh nk cari masa nak buat.. byk betul kerja rumah nak settlekan ni.. 

1 comment:

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...