Tuesday, 20 October 2015

Ayam grill paling simple

Satu lg makanan yg paling simple nak sediakan dan rasanya pada tekak aku sedap ialah ayam grill ni.. bahan2nya pun xsusah..

Ayam-biasa aku beli fillet ayam..bhgn dada sahaja..
Bawang putih ditumbuk- agak2 je kuantitinya, ikut sesuka hati
Sedikit rempah cajun-yg dlm botol2 tu
Sedikit garam
Lada hitam/lada sulah sikit

Pastu perap.. makin lama perap, makin sedap la rasa dia.. pastu grill je atas non stick pan or pemanggang ajaib..letak sikit minyak kalau nk kalori byk sikit..klu tgh diet, xyah letak pun xpe

Kadang2 aku letak madu sikit masa perap tu..kdg2 aku perah lemon slps grill..kalau letak lemon after grill namanya chicken citrus..aku tgk dlm resepi ongputih tu dia campur daun ketumbar..tp aku xsuka daun ketumbar..rasa dia mcm kumbang plak aku rasa.. 😨..

Anak2 aku suka sgt makan ayam ni.. makan dgn nasi dan sayur tumis pun dah cukup berselera aku tgk.. Adam xberapa suka kalau perah lemon.. kalau aqil makan je aku tgk..so, biasanya aku tak letak la lemon tu kang adam xmakan plak..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...