Saturday 8 August 2015

Dubai : Burj Khalifa

Assalamualaikum.. setelah sekian lama aku peram cerita ni.. dah lama giler kot aku pegi.. 2013.. skg dah 2015.. haha.. dah basi pun.. tapi nak cerita juga sebab nak simpan sbg kenang-kenangan.. lps ni ntah bila la akan sampai ke sini lagi.. 
Antara tempat2 yang menarik ialah Dubai Mall..

Terdapat akuarium yang sangat besar dlm shopping complex ni..anggaran ketinggiannya 3 tingkat shopping mall ini.. xyah masuk dlm la..tengok je dari luar dah cukup..tiba2 terbayang macammanala kalau pecah ke akuarium ni, mau tak lari lintang-pukang semua orang termasuk ikan-ikan ni semua..

 Tengok ada jerung lagi

Ada air terjun..dan patung org terjun..


Di sini juga terletaknya bangunan tertinggi sekali di dunia iaitu Burj Khalifa.. kira shopping mall ni mcm suria KLCC la..kalau kat Malaysia adanya bangunan yang tertinggi iaitu twin tower..
Ketinggian Burj Khalifa telah menandingi ketinggian twin tower..tp skg ni aku xpasti la kot ada lg bangunan yg lebih tinggi dari Burj Khalifa ni..

Punyala payah nak amik gambar ni..siap baring2 lagi laki aku..hihi..bdk2 dlm stroller mmg tak nampak la.. nasibla korang.. heheh

Alhamdulillah kitorang berpeluang naik bangunan yang tertinggi sekali di dunia ni.. kalau tengok dari atas ni mmg xnampak sgt pembangunan kecuali di kiri kanan jalan utama di Dubai ni yang dinamakan Sheikh Zayed Road.. lebar sgt highway ni.. kiri 8 lane..kanan 8 lane.. negara ko ado? Huhu.. mmg xjem la camni kn.. sepanjang jalan utama ni la banyak bangunan2 yang tinggi2.. selain drpd tu mmg tak.. 


Bangunan Burj Khalifa ni ada 124 tingkat.. nak naik atas ni husband aku dah booking online.. harganya AED 125.. kalau beli kt kaunter giler mahal weh.. AED 400.. kanak2 berumur 0-3 tahun FREE.. so, berbaloi2la bawa Adam dan Aqil..hehe.. 



Umpan Adam dgn hp nk bg leka.. mmg leka la.. nk bergambar pun pyh nk pandang kamera.. tp jgn biasakan di rumah ok.. tengok org2 kat belakang tu kemain santai lg kan.. hehe.. 



Hai Adam.. khusyuk naw dia..



Si Aqil pun sama.. sampai muncung2 mulut..


Hohoi..ni mmg parah.. sampai meniarap lg tgh2 orang lalu lintas.. 


Anak sapa la ni wei... xberenti lg tgk upin ipin..


Aku sergah je, boleh pulak dia pusing belakang.. haiya.. Aqil..Aqil..

Last2 dah dekat time nk turun bangunan ni.. diorg dah mengamuk2..dan pak guard/ staff bangunan tu pun bagi kitorang yg ada anak kecik ni masuk lif dulu.. bagus jugak diorang mengamuk.. line pjg tu nk tunggu giliran masuk lif..

Time 2 tahun lepas dan waktu melancong ni la diorg guna hp.. sekarang mmg tak la.. asal diorang pegang hp aku.. aku tegah.. kalau nk tgk tu pun video yg belajar2.. abc ke.. doa dhuha ke.. sekejap je.. xde la aku nk bg diorg ralit sgt dgn gajet2.. 




No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...