Wednesday, 12 August 2015

Dubai : Muzeum Dubai

Muzeum Dubai ni termasuk dalam pakej Bus Hop-on Hop-off.. sebab gambar mcm byk je nak letak.. xde apa sgt muzeum ni.. just dia tunjukkan kehidupan org2 dulu di Dubai.. Dubai ni cepat membangun dan merupakan negara arab yg termaju.. sebut je la apa je yg termahal, semua ada di Dubai kan.. negara ni kalau boleh semua benda nak ada kat negara depa..sebab nak bg rakyatnya menikmati  keseronokan di negara sendiri tanpa pergi ke luar negara.. tetiba lari tajuk dr bab muzeum..haha.. pastu Dubai ni kira hub perniagaan dan perdagangan.. dan menjadi tempat transit bg negara di sebelah timur nak ke barat dan dari negara barat nak ke timur.. bila dah transit kt Dubai ni.. apalagi DO BUY laaa... haha.. perfume..jubah dubai.. kacang.. dan mcm2 lg..

Baru nak masuk bab muzeum.. korang tgk gambar je la.. gambar tu dah menceritakan segalanya..



Adam dan Aqil masing-masing dah tertidur dlm stroller.. 




Aku pun tak faham motif burung yg diawet ni di gantung.. okla.. tutup bab muzeum.. psst.. sbnrnya muzeum negara pun aku xjejak lg.. opps.. maafkan daku...  aku lebih berminat nak tengok suasana dan kehidupan orang di negara lain.. baru rasa terbuka sikit minda.. dan yg paling aku suka ialah menikmati keindahan Alam ciptaan Allah.. rasa tenang dan seronok..

Aku nak tunjuk kat korang.. stesen Metro MRT Dubai.. bagi aku sangat canggih, cantik.. dan nampak sgt moden..  macam taraf2 airport pulak aku tgk..


Pastu.. waktu malam diorang suka bersantai2 atas rumput.. tp aku tgk ramai lelaki je la..


Ok.. tu sahaja tajuk muzeum dan tajuk yg menyimpang dari muzeum..haha.. kitorang amik tour sbb senang.. bawa anak kecil ikut je la diorg bawa pi mana.. kalau nk jalan sendiri2 payah sbb nk transport lh.. ada juga hari yg kitorang pi jln sendiri .. tu pun sbb husband dah tau tempatnya.. xde la susah2 nak cari..

2 comments:

  1. Assalam tuan/puan. Sila hubungi sy sekiranya memerlukan tukang renovat rumah dan pejabat.jenis pekerjaan sy memasang tile,plaster siling,wayaring,plumbing,sambung rumah,buat porch,grill dn owning,waterprofing,lantai vinyl dan wallpaper,landskap dan air terjun. Terbuka untuk kawasan bangi,kajang,serdang,putrajaya,cheras,puchong,semenyih,ampang,bndr sri putra,dan nilai.hubungi no sy 0192945175 or wssp sy 01129110298 (amir)

    ReplyDelete
  2. Assalam tuan/puan. Sila hubungi sy sekiranya memerlukan tukang renovat rumah dan pejabat.jenis pekerjaan sy memasang tile,plaster siling,wayaring,plumbing,sambung rumah,buat porch,grill dn owning,waterprofing,lantai vinyl dan wallpaper,landskap dan air terjun. Terbuka untuk kawasan bangi,kajang,serdang,putrajaya,cheras,puchong,semenyih,ampang,bndr sri putra,dan nilai.hubungi no sy 0192945175 or wssp sy 01129110298 (amir)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...