Saturday 28 May 2016

Risaunya ibu bila anak nak exam..

Assalamualaikum..
Setelah berhari-hari kerisauan dan debaran melanda diri seorang ibu ini, akhirnya tibalah hari yang ditunggu-tunggu. Hari ni merupakan hari peperiksaan kemasukan darjah satu di Sekolah Rendah Integrasi Bandar Baru Bangi.. risau sungguh aku, yelah anak sulung nak masuk sekolahkan.. mana tak risaunya.. hampir setiap hari aku suruh dia buat latihan dlm buku.. Buku2 tu ada yang aku beli di kedai buku dan ada juga beli buku contoh soalan drpd pihak sekolah.

Pasrah dan redha jelah dgn keputusan yg akan dpt nanti. Ramai giler calon peperiksaan dlm 600++ org, yang dia nak dlm 150 orang sahaja. Tak sangka dpt jumpa Kak Haida, kawan masa kat UKM dulu. dan juga jumpa kak Asiah kwn husband masa di UKM dulu.. Masa tu husband tgh undergrad.. selalu buat lab, kak Asiah pulak student PhD, skg dia lecturer kat UPM. Kak Asiah ada 5 anak, yg perempuan semua bersekolah di SRAI, yg lelaki bersekolah di Al-Amin. Sebenarnya aku target anak-anak bersekolah di Al-Amin, cuma aku try juga sekolah SRAI ni dan sekolah ABIM Sg Ramal Dalam. Semoga Adam dapat sekolah yang terbaik buat dia.

No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...