Sunday 1 June 2014

Persiapan Bersalin Menjelang 36w dan gambar baby~

Jumaat lepas check up, aku dah 35 w 5d.. hari ni dah 36w.. perut pun dah makin berat nk bawa..patutla rupanya berat baby dah 2.6kg..masa minggu ke 32 berat baby 1.9kg..doc ckp mungkin 38w nanti berat dia dlm 3kg.. tu kan cuma anggaran je..tp aku tengok berat anak-anak yg lain pun lebih kurang macam tu.. Adam dulu berat lahir 3.11 kg. Aqil 3.05 kg.. yg ni tak tahu la berapa..risau jugak, jgn besar sgt dh..doakan la ye kawan2 semoga aku dipermudahkan bersalin..

Dari segi persiapan pakaian baby, aku dah suruh bibik basuh dan dah siap masukkan dlm storage box.. pampers pun dh beli.. minyak telon baby aku try beli yg jenama Anugerah, baru first time nk pakai..tak tau ok ke tak.. beg baby untuk ke hospital pun dah ready, cuma belum masukkan dlm kereta.. esok boleh  la letak..

Yang tengah tu minyak telon Anugerah untuk baby.. yang belah kiri tu minyak berubat herba byk lagi balance yg dulu2.. kakak ipar aku ckp minyak ni bagus untuk sembuhkan luka lepas bersalin. titikkan minyak ni kat pad dan pakai.. rasa berangin2 gitu...aku tak pernah try sbb cam takut je..sebab tu byk balance lg.. mungkin kali ni aku akan try..yang belah kanan tu mmg favourite aku sejak anak first lagi.. bau dia sedap dan setiap kali lepas mandi, aku akan sapu minyak tu kat kaki dan tangan..pastu urut2 sikit..mmg best..

Ni la rupa uncang herba mandian aura yang sejak anak first aku pakai.. aku order 12 uncang, dan dapat free 1 tungku baby yang comel.. uncang mandian ni senang je nak pakai..cuma amik dalam 2 paket rebus dalam air dan masa nak mandi tu tambah air biasa nk kurangkan panas..agak2 dah suam boleh la guna untuk mandi..memang menyegarkan!! biasanya aku gunakan untuk beberapa kali mandi sampai baunya dah macam makin berkurang.. pastu baru tukar uncang yang baru..harganya RM30 untuk 3 paket..

Tu je la kot yg aku dah beli dan akan pakai.. kalau jamu2 tu, takut tak tertelan pulak..baik tak  yah beli.. bantal, tilam dan comforter baby belum basuh lagi..pakai je yg sedia ada..kene korek stor la lepas ni..

Ha..nak tengok gambar baby tak??.. hee... tak sabarnya nak berbaby..suka bau baby..

Ni masa 32w, macam muka Adam
Ni pun masa 32w.. moncong je molot..macam Aqil plak tengok..
Yang ni masa 35w++, terbaru,, dia gerak2..xberapa sharp gmbarnya.. molot still moncong.. ade2 saja baby ni..hehe..
Okey, sampai sini dulu.. baby, jangan keluar awal sgt..tunggu ayah balik okay??

1 comment:

  1. Singgah website saya kalau nak cari barang baby

    Free2 singgah la online store saya Baby Shop Malaysia

    ReplyDelete

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...