Thursday 12 September 2013

Pemilihan Camera Compact

Beberapa minggu yang lepas, aku dok survey2 beberapa model camera compact..
Ni pun aku minta tolong kawan2 yg biasa amik2 gambar ni a.k.a Photoghrapher.. termasuklah adik aku sendiri..
Aku dan suami memang nak cari camera yang dapat memberikan imej yang cantik di samping tidak begitu besar seperti mana camera DSLR.. maksudnya, nak gambar yang cantik seperti camera DSLR tapi nak yg compact..senang dibawa utk travel.. terasa rugi kalau pergi ke tempat2 menarik tapi tak dapat merakamkan pemandangan yang indah..
Ni antara contoh jenis-jenis camera yang telah dicadangkan oleh mereka.. sebenarnya apa jua yang kita nak terpulang pada diri masing2 nak yang macammana.. diorang dah bgtau aku siap2 harga lebih kurang RM2500-RM 3500.. mungkin lebih sikit dari itu atau lebih kurang la..maka, bersiap sediala pecah tabung, korek lubang..haha..
Aku sempat buat solat istikharah sekali je utk buat pemilihan ni..hehe..macam nak pilih calon suami pulak.. tapi adik2, nak cari calon suami kene buat banyak kali tau, xcukup sekali je..hihi..


Canon Eos 1

Fujifilm X100

Nikon V1

Nikon J2

Sony Nex7
Fujifilm X100s
Nikon V2
Lumix GF3
Rambang mata nak pilih..banyak kene buat kajian ni..semua gambar2 ni aku google je..

No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...