Sunday 22 September 2019

Tasman Island Cruises, Tasmania, Australia

Betapa lamanya memeram gambar dan kenangan ke Tasmania, Australia ni. Sebelum aku terlupa, baik simpan kenangan ini di sini. Naik cruise ni memakan masa selama lebih kurang 3 jam. Dapat lihat pemandangan, keunikan dan keindahan ciptaan Allah. Bentuk batu-batu yang unik akibat hakisan ombak dan angin, seperti yang kita belajar Geografi masa form 3 dulu. Macam tulah. Yang ni dapat lihat depan mata. Kalau bernasib baik, dapatlah lihat singa laut atau anjing laut, aku xsure..dah terlupa yang mana satu. Katanya ada dolphin, tapi aku tak dpt lihat. Tengah2 laut tu ada sesi bagi makan daging pada burung, yang ni pun aku tak pasti burung helang atau burung camar. Dalam camera aku xdpt capture, rasanya dlm hp husband aku ada dpt. Kalau bernasib baik lagi dpt lihat peguin berenang. tp aku xdapat juga tengok. Aku dpt tengok real peguin masa kat Philip Island. 


b



Unik betul bentuk batu ni





Aku sejenis yang suka melihat alam, setiap orang berbeza apa yang mereka suka. Bagi aku bila kita memerhati alam ini, kita dapat merasai kehebatan pencipta alam tu sendiri. Subhanallah. Betapa luasnya Allah ciptakan alam ini. Semoga bertambah iman kita dan lebih mendekatkan diri kepadaNya.
 

 Ada nampak tak singa laut terdampar di atas batu2 tu?


Kalau ada rezeki dan peluang, memang rasa nak menjelajah segenap pelosok negara kan.. InsyaAllah semoga bertemu lagi. Kalau nak tahu lebih lanjut lagi pasal trip ni, boleh buka terus website Tasman Island Cruises. Aku memang dah lupa betul berapa harganya, maklumlah bukan aku yang bayar..kikiki.. Semoga murah rezeki husband aku untuk bawa kitorang berjalan lagi.

No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...