Tuesday 9 July 2013

Renovation:: Pagar dan Awning

Rasanya selepas ini tiada lagi proses renovation besar-besaran yang akan dilakukan..sebab semuanya sudah selesai..mungkin hanya deco2 simple sahaja yang boleh aku buat..autogate penting gak pada aku sbb senang, bila hujan xyah nk keluar kereta utk bukak pintu pagar..bila angin tiup, pagar tu tertutup balik...dah kene keluar kereta balik...kdg2 aku call bibik suh bukak pintu pagar, time dia sedar aku call, dia bukak la..tp kengkadang tu call pun xberangkat..huhu..panas je hati..sabor..sabor..


buat awning ni dah jimat duit khemah bila nak buat kenduri..hehe..tp nk pasang mende alah ni mmg mahal la..terpulang la pada korang nak letak ke tak..yg penting kereta aku terlindung..asik berpanas berhujan je dalam 3 tahun ni..

bahagian luar rumah sesetengah orang letak lampu cantik kn utk hiasan..tp aku pasang lampu kalimantang je 2 biji tapi pasangla cover dia skali la..lampu kalimantang ni lagi terang..pastu pasang kipas sebiji..kipas ni penting bila waktu kenduri la..ni ikut pengalaman sedara mara, bila xpasang kipas mmg panas..puas pulak nak cari kipas berdiri..kesian budak2 kecil, baby lebih2 lagi..

No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...