Monday 25 April 2016

Kek Span Pilihan Hati

Assalamualaikum.. sejak kebelakangan ni ter'rajin pulak membakar kek.. ni gara-gara stress sebab percubaan membuat pau yang ntah kali ke berapa tidak menjadi lg.. geram sungguh aku.. sukarnya membuat pau.. akan dicuba lg tp tak tahu bila.. buat kek lg senang dr buat pau.. uhuu.. sedih betul.. 

Setelah bbrp percubaan dlm pencarian resepi kek span pilihan hati, rasanya resepi kek span yang aku ambil dari blog enyabdullah adalah yg terbaik.. tu dr citarasa aku la.. org lain mungkin berbeza .. 
Ni link ke resepi tersebut..Resepi kek span sedap

Anak-anak aku cukup gemar kek tu.. asik tnya bila ibu nak buat kek tu lg.. 

Bab deco mmg aku fail.. tgn xkreatif..huhu.. tp dari segi rasa, mmg sedap kek ni.. lembut sgt.. 






Yg ni kali kedua buat utk birthday husband dan Aqil.. diorg beza sehari je.. abaikan deco yg tak berapa cantiks tu.. haha.. 

Kali ketiga aku buat ikut resepi lain.. tp tekstur dia berbeza sikit.. agak padat..aku xsuka sgt tekstur yg padat.. mybe resepi ni sesuai utk buat victoria sandwich cake kot..  tp anak2 aku suka je.. 



Terima kasih eny atas perkongsian resepi kek span yang menepati citarasa aku tu.. 

1 comment:

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...