Monday 8 July 2013

Mengisi Hujung Minggu Dengan Kelas Variety Tartlets

Assalamualaikum..

aku suka sgt pastry2 ni, dulu lps habis degree, pernah jugak nak mendaftar belajar pastry kt kolej2 yg menawarkan kursus ni..ingat lg nama kolej tu..kolej Risda, tapi bila aku call, dia kata sbb xramai yg apply, jadi dia xbukak utk sesi pembelajaran utk sem itu, mungkin kene tunggu sem akan dtg..xpelah..mungkin xde rezeki..sbb aku minat sgt..lgpun  masa tu xdapat kerja lg..hihi.. (penganggur terhormat).. masa tu rasa xde keyakinan lagi utk bekerja..ntah la..walaupun belajar dlm bidang pemakanan ni aku rasa sesuatu yg menarik, tp aku xtau arah mana nk tuju..byk kali pi interview utk jwtn tu, asik xdpt je..
mak pulak dh bgtau, kalau ko xdpt2 kerja lg, jadilah cikgu..huhu..cikgu, aku xminat..mana reti nk jerit2 dlm kelas suh bdk diam..suara aku lg tenggelam dr suara kebisingan budak2 sekolah..uwaa.. tp, ikut jugakla ckp mak, amik ujian utk KPLI tu..tp gagal gk..xde rezeki nk jd cikgu..xpela at least aku dah cuba..tapi akhirnya..setelah 4-5 kali interview utk jawatan peg sains pemakanan dan satu drpdnya peg teknologi mknn, akhirnya aku berjaya dapat kerja..tu pun setelah berkahwin dan tgh mengandung anak sulung..mungkin nilah yg dikatakan REZEKI..alhamdulillah..
cerita dah byk..tp xmasuk2 lg tajuk utamanya..hehe..jgn marah ye..
Disebabkan minat yg mendalam utk belajar maka aku ikutila kelas2 baking yg ada..setakat ni baru 2 kelas yg aku pernah hadir..pertama kelas cupcakes dan deco menggunakan buttercream..dan kedua yg ini la.. saja belajar2..buat mkn sdri2 je..xde plan pun utk berbisnes..tp, xtau la suatu hari nanti..
Semalam saya ke Sg Tangkas Bangi untuk belajar buat variety tartlets yg di ajar oleh kak ellie..
ni web site dia  KLIK SINI atau KELAS BAKING AND DECO







kadang2 ada org kata, senang je nak buat ni..tengok dlm internet pun boleh..memang boleh..tapi, kalau ikut kelas, tips2 semua kita dpt..cara2 yg betul nak buat..dari segi pemilihan bahan2 pun, lain bahan2, lain lah rasanya..

Akan datang, aku sangat2 nak belajar buat snowy cotton cheese cake dan rainbow cake..mungkin red velvet skali kot.. aku penah buat snowy cotton cheese cake.. tp xjadi..cis bedebah..kek xjadi cotton pun, tp jd stone..haha..keras semacam..tp dah rasa cheese2nya..
semoga dapat belajar nanti...



No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...