Wednesday 23 January 2013

Hiasan bilik air


skg ni aku tgh mencari2 idea utk hias bilik air kt master bedroom..kononnya nk deco ala2 hotel..cewah..masa kt nilai hari tu aku dpt grab 1 bakul ni utk letak brg2 seperti di atas..
 
satu lg aku igt nak hias sikit atas table top tu dgn pasu kaca yg diletakkan sedikit bunga di dlmnya..simple2 pun ok..
 
 
cadangan idea aku adalah seperti gambar di bawah ni...sume gambar2 ni adalah sumber dr encik google..=)
 
yg ni menggunakan pasu yang agak tinggi...bunga  dahlia kan..
 
idea yg kedua ialah...
pasu yang agak kemetot...bunga ni mcm dah comel je...yg ni pun bunga dahlia jugak..
 
idea yg ketiga ialah....
 
pasu yang tinggi tapi menggunakan bunga poppy...ade ke bunga ni kt Malaysia?? kalau bunga tipu2, mungkin ada kot..
 
idea aku yg keempat pula ialah.....
pasu agak gemuks sikit, namun menggunakan agak banyak bilangan bunga tulipnya...cantik jugak...
 
idea aku yg kelima pulak....
 
menggunakan pasu yg rendah dan pelbagai jenis bunga di situ...
 
 
ehem...secara kesimpulannya...kesemua gambar di atas menggunakan pasu dari jenis kaca.. pd pandangan aku, ia sgt cantik dan simple..aku xsuka yg ada corak2..maka, aku mesti cari pasu yg sedemikian...
 
kedua, bunga2....kalau guna fresh flower mmg sgt cantik, tp takkan la nak sentiasa berganti..ye tak?? lain la kalau aku mmg menanam bunga atau aku seorang florist..kiki..rumah aku, tanah sekangkang kera, mcmmana la nk menanam bunga..suatu hari nanti mungkin..tp dalam pasu je la kot..
 
sebenarnya aku suka bunga yang nampak macam real, tapi bukan sebenarnya..aku tak suka bunga yg nampak je pun dh tau tu bunga tipu2..dulu2 waktu zaman bujang aku pernah ke SSF Jln TAR utk cuci2 mata...mmg aku tgk bunga2 kt situ sume cantek2 dan mcm real..tp bila tgk harga, mmg parakla..tp tu dulu skg masih ada lg ke bunga2 mcmtu.. lepas kawen aku tgk kt SSF Puchong, xde pulak bunga2 mcm yg aku suka.. nanti lah free2 nnt aku tetap akan cari jugak bunga yg mcmtu..hihi..agak2 kalau aku gi Jln TAR ada lg ke tak ye?? dh lama sgt tak ke sana..huhu..okla sekian dulu utk kali ini..semangat pulak nk mendeko sbb rumahku sgt kosong tanpa hiasan..kah..kah..nak menyegarkan mata...
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...