Tuesday 24 November 2020

Koleksi Rose

Assalamualaikum..

Hobi terbaru selepas PKP ialah menanam ros.. Berkenan sangat dengan ros yang berlapis-lapis kelopaknya...

Antara koleksi id ros yang aku ada ialah :-
1) Fallstaff Rose-Bau dia wangi, mcm sirap ros. Agak sukar nak tangkap gambar dia sebab warnanya agak terang, pink terang. Gambar yang pertama dia belum berkembang sgt, yang kedua dia dah terlalu kembang.




2) Alexandrine- Bau dia wangi dan mendamaikan.



3) Abraham Darby- Bau dia pun sangat wangi, paling aku suka bau dia la. Memang terapi bila menghidunya.






4) Wild Moment- tak berbau, bentuk dia agak unik sebab tu aku amik dia, kalau tak aku nak ambil King George tapi last2 tak jadi, bila aku dtg blk nurseri tu, King George dia sgt cantik la pulak, rugi pulak tak ambil King George.. haha.. Rumah aku dah takde tempat nak letak ros lagi, jadi mmg kena pendamkan hasrat nak tambah pokok ros lagi..huhu.



5) With Heart and Soul



6) Constance



7) Peter Paul Rubens



8) Beatrice


9) Red Traviata- Warna dia merah terang, cantik tapi tak berbau. Aku suka susunan petal dia berpusar2.


10) Mon Couer

Belum berbunga lagi, pokok dia masih kecil. Dah nampak kudup baru. Nanti aku update bila dia dah berbunga.

update by 11/12/2020- dah berbunga.. 



11) Aube




Semoga dpt hidup dgn subur ye...Ros ni menjadi terapi bagi aku sebab aku suka tgk bunga yang cantik especially yg berpusar2. Sejak akhir-akhir ni aku suka tgk Youtube garden2 roses di luar negara.. Cantik sungguh.. 


No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...