Saturday 29 August 2015

Setahun dah berlalu

Semenjak bertukar kerjaya ni, kerja aku asik buat lawatan ke ig baker2 serata tempat.. tp lebih suka tgk yg dekat2 dgn rumahla.. manalah tau nak order ke senang..  terliur2 tgk kek dan desert.. sedap sgt menengoknya... nak buat sendiri kene tengok tahap kerajinan.. dgn anak2 lg.. kalau diorg ok, senang la nak buat kerja..tp kalau asik duk melekat kat kaki je camne tu.. angan2 aku nak belajar buat dan design kek dgn kak yani..the kitchenguardian.. nak belajar dgn lea oven la.. dgn kak fadz la.. tp kak fadz jauh kt kuantan nun.. pastu berangan2 nk jd baker mcm mereka..cewah.. tapi memandangkan aku berenti kerja ni bukanlah untuk menjadi baker.. tapi untuk menjaga..mendidik anak2.. jadi maid kat rumah sendiri.. jadi driver anak2 pegi sekolah.. jd cikgu semak buku sekolah diorg.. jadi ustajah semak diorang ngaji.. jadi kawan sembang2 dengan diorg.. jadi penglipurlara.. baca buku cerita time nak tido.. jadi tarzan bila diorang main air dlm bilik air.. dan jadi hulk bila diorang bergaduh.. jadi nurse bila diorang sakit.. jadi penenang bila diorang mengamuk terutama bila cipta mainan dari lego pastu asik tercabut je.. adeh2.. mcm2 jugak nk buat.. aku memang tabik spring la kat baker2 di luar sana yg mmğ berkecimpung dlm dunia bakery ni sambil2 menjaga anak.. aku pun belum tentu boleh jadi seperti mereka.. cuma aku kalau xjd baker pun aku jadikan ia sebagai hobi je la..

Owh..baru perasan hari ni 29 Ogos.. hari ulangtahun pelarian bibik aku..ceh.. kemain lg aku ingat.. ye la geram tul aku.. lg 2 minggu aku nak masuk kerja.. dia lari pulak.. dah setahun rupanya ia berlalu.. tak pe lah.. jadi surirumah pun best juga.. lepas hantar anak2 pi sekolah.. kalau Aqlan mengamuk2 nk tdo..aku tdokan dia dulu.. pastu aku buat kerja rumah sambil tgk cite korea...heheheh.. kantoi..pastu byk kerja terbengkalai.. sbb asik sgt menengoknya.. ye la.. cite korea ni kene baca subtitle baru faham.. kiki.. okeylah.. nak bancuh susu anak plak ni.. nnt mulut dia asik duk menyebut nak susu..nak susu.. tak larat telinga nak dengar.. cerita jln2 belum habis lg..amik mood sikit nak menulis.. ok.. selamat hari merdeka!!

2 comments:

  1. Alhamdulillah. Rezeki jadi suri rumah. Mula mula memang terasa down, tapi bila dah lama rasa advantage jadi suri rumah.

    Saya ada jugak pujuk husband nak kerja semula - tapi macam macam alasan tak bagi kerja. Tapi hati kita sendiri yang berat nak kerja semula bila kita dah biasa dengan anak anak 24/7. End up duduk rumah jaga anak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy selalu jugak termimpi2 bekerja semula.. tp nk dpt semula kerja gov tu mmg pyh la.. husband pun lebih suka sy jadi surirumah je..

      Delete

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...