Tuesday 23 December 2014

Aqlan Danish dah 6 bulan


Assalamualaikum.. lama sungguh aku xupdate blog.. bz sesangat la sejak menjadi surirumah ni.. kdg nk pegang hp pun xsempat.. Usia Aqlan Danish dah 6 bulan, iaitu 180 hari ..hehe.. aku siap kira lagi.. alhamdulillah setakat ni Aqlan masih fully breastfeed.. semoga berjaya sehingga dia berusia 2 tahun.. Mulanya aku bg bubur nasi blender.. sikit2 je dulu, sebagai permulaan..  dia mkn ok..abg2 dia semangat nk tgk adik dia makan.. Kali ni rasa semangat nk try macam-macam resepi bubur baby 6 bulan..abang2 dia sebelum ni carrot/brokoli/bayam/kentang/ labu balik2 tu je.. kali ni ingat nk pelbagaikan lagi jenis mknn.. contoh bubur nasi+jagung ke.. kurma ke.. puree epal atau pear..hehe.. semoga berjaya!!


Ni contoh bubur nasi yang dah diblender.. kuantiti sedikit sbb baru start je kan.. dalam minggu pertama macam ni la.. nanti dah masuk minggu kedua baru aku akan pelbagaikan dan kuantiti dia for sure la bertambah sedikit demi sedikit :)


No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...