Sunday 4 August 2013

Persiapan Menyambut Hari Raya

Assalamualaikum..

Dah lama tak menulis entri..mungkin bulan2 puasa ni tak larat nak menggerakkan jari di keyboard computer kot..hahaha..

Tahun ni tidak begitu teruja untuk mencuba pelbagai resepi baru semasa berbuka puasa..kenapa eh? sebab rasa M begitu menguasai diri atau sebab encik suami tiada di sisi..?? huhu..makan sekadarnya..apa yang ada..adik lelaki aku yg selalu beli makanan di pasar ramadhan..kadang2 aku pun beli gak..maknanya tahun ini tidak berjaya untuk tidak menjejakkan kaki ke bazar ramadhan..huhu..dush..dush..tapi mmg beli sikit2 je..buka puasa mkn yg ringkas2 je..sahur baru mkn nasi..sehari sekali je mkn nasi..pasti lebih selim melim raya ni...

Persiapan raya buat ala kadar je.. kuih tunjuk dah hampir penuh dlm kabinet tu..hehe..tahun ni insyaAllah kami nak buat open house..jadi kuih2, kerepek, kacang pun beli aje...satu2nya kuih raya yg dibuat sendiri tahun ni ialah almond cluster sahaja..cuma target aku nk buat tart buah untuk open house..agak2 berjaya tak?huh..kene nekadkan hati ni.

Sama macam kuih raya tahun lepas..almond cluster..resepi boleh tengok kat blog Ana Suzana eh..
  Baju raya, pakai baju masa kenduri adik lelaki aku hari tu dan sepasang dah beli sblm puasa, sepasang lg mak mertua bg, owh ye..ada sepasang lg rupanya..aku terbeli kt butik Prof Muhaya..mujur ada diskaun di bulan ramadhan..hohoho..cam byk lak bajunya ek..

Baju anak2 pun aku beli kat Manjaku Bangi je..malas lak nak redah Sogo semata-mata utk mencari baju diorg..semput gak tengok harga baju budak2 ni ye..lagi2 anak lelaki..fuh..seluar jeans pun dah 6o hengget lebih..berkenan lak kat baju Baby Kiko..mcm smart je tgk adam dan aqil pakai..ni leh pakai utk raya..
Sila abaikan seluar, ni test baju je..he..
Smartnya..ehem..

cuma aku byk cari baju lengan panjang, tp bkn utk raya, sbb nnt plan nk berjalan2 ke sesuatu tempat tu..apakah tempat tu?? nanti eh aku cite setelah kami balik ye...hu...tak sabarnya.. 
Aqil...
Aksi Adam menggayakan baju..dia yg buat sendiri, terkejut aku..xsangka dia boleh buat macam tu sapa yg ajar eh...aku rasa mesti dia ada tiru sapa2 ni.. kemungkinan besar ayah dia kot..hahaha..

Balik dari Manjaku, adam dah kepenatan sangat..ye la aku dah curi masa tido petang dia..mana tak mengamuk..masa nak beratur bayar, dia dah minta aku dukung dia...huuu...berat wo nak angkat budak ni ..ada la 13 kilo lebih..tambah aku beli pampers 2bungkus dan baju2 diorang tu..mau pengsan sblm sampai ke kereta..kereta aku dah la park jauh sbb ramai sgt org..parking penuh..byk kali aku berenti amik napas..

Lepas pi Manjaku, sempat gak aku pi PKNS cari kopiah budak..songkok diorg dah ada..Aqil pakai songkok Adam tahun lepas, just beli songkok Adam je ikut saiz skg..pakai turun temurun leh jimat sikit..hehe.
RM5 utk 2

No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...