Thursday 6 September 2012

~Tak de semangat~

Sejak akhir2 ni, rasa cam xde semangat untuk bekerja..kenapa eh? sbb mungkin aku terbeban dgn kerja yg sgt byk...dgn aku sorg2 kt sini..nak capai KPI...pelan tindakan lagi..aduh..motivasi diri amat rendah kini..macammana nak dapatkan balik motivasi diri ni.. sejak melangkah ke alam pekerjaan ni, mmg segala2nya berubah..kalau dulu zaman belajar, ada ramai kawan2 untuk kita kongsikan rasa suka, duka menempuh kehidupan sebagai seorang pelajar..sekarang, semua tu xde lagi..makan tengahari sorang2, xde tempat nak luahkan rasa bila diri ni rasa sgt down..rs cm nk menangis..kdg tu rasa mcm nk resign je.. rasa mcm best je kalau jadi surirumah.. agak2 korg, best tak jd surirumah?
 
td masa kt surau ada gk sembang2 dgn staff yg berada kt situ, agak2 best tak jd surirumah.. ada yg jawab, jd surirumah ni lg penat dari bekerja..baik bekerja.. aku ckpla, kalau keje tak stress, menyeronokkan...mungkin bekerja tu lg better..tp, kalau stress, baik jadi surirumah.. leh main2 dgn anak2, tgk muka diorg je hilang stress.. tp, kdg2 stress jugak kalau anak2 buat bising, jerit2, buat sepah...pening pulak..kiki..ada gak staff bgtau, cubala minta cuti 2 minggu direct, tgk ok tak kita jd surirumah...haru ke biru?haha..betul gk tu... 

Penah gak suarakan kat husband, agak2 kalau dia sorg je yg bekerja, ok tak?aku nak jd surirumah, mengasuh anak2, mengemas dan memasak...tp beliau kata, huh...tggula gaji dia puluh ribu..baru boleh.. glurpp...mmg xtau bila la gaji byk tu... tunggu 5-6 thn lg.. kalau time tu, bos aku dh bersara, mungkin aku tak stress lg kot...hehehe..nak resign pun xjadi..keh..keh.. rupanya ni la sbb utama kenapa aku nk resign...

Takpe...mungkin aku perlu bercuti utk hilangkan stress di tempat kerja...hehe..harap2 balik bercuti, hilanglah stress itu...aku tinggalkan stress tu kat sana.. =)
Bye...bye..Malaysia..


 

2 comments:

  1. Hehe... Ye.. Sebenarnya dok rumah lagi kelam kabot kalo ada anak kecil2 lagi. If anak dah besar, dah pergi sekolah okla.. Kita pon ada masa utk diri sendiri... Kalo kat tempat kerja kalau bos yang keja memantau yang tu tak kena, yang ni tak kena, hangin jugak kan, hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah,betul tu..pernah juga bayangkan bila anak2 buat kecoh..dah la masih kecil lg..maknya mesti serabai..tunggu suatu masa yang sesuai kot..tp xtau bila..hehe..

      Delete

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...