Sunday 12 August 2012

Aktiviti di dapur~

Assalamu'alaikum...

Dah lama xapdet blog..hehe..bz sesgt..azam kami suami isteri tahun ni ialah xnak beli makanan di pasar ramadhan..jadinya, aku la yg memasak..sementara bibik tolong basuh2 perkakasan yg aku guna..kdg2 suami juga menolong di dapur..bancuh air...alhamdulillah..bagus2x..kdg xmenang tgn buat itu, ini..aku pulak biasanya balik keje dlm pukul6.. mmg bersilat la kt dapur.. tambah2 lg, aqil kalau dh nmpk aku mcm histeria plak..nk melekat dgn aku..dgn org len memekik2..mcm kene dera ke ape...huisy..dgn aku baru diam..ape2 pun aku sgt2 berterima kasih kpd rakan2 blogger yg lain sbb kdg aku xde idea nak msk apa..bila korg tunjuk sesuatu resepi, boleh la aku menerainye...(try)..hehe..mintak ampun ye cikgu Razali, cikgu BM aku dulu..menambahkan imbuhan pd perkataan english..hehe.. boleh menambahkan ilmu memasak..ye la dh lama sgt aku xmsk..sejak mengandung, beranak, mengandung lg, beranak lg..jarang2 je aku msk..time ni la aku nk masak kembali..tambah2 bila dh pindah rumah ni, dapur pun dh besar sikit, nk msk2 pun selesa sikit..nk sepah2kan dapur pun, adela ruangnye...haha..bila dh lama xmasak, skill2 memasak pun dh pudar..cewah...mcm la terer sgt memasak ye sblm ni..keh2..

time aku memasak kt dapur..budak berdua ni pun bz gak... dipunggah2nya pinggan, mangkuk, cawan dlm kabinet dapur tu..mujur yg diambilnya yg plastik2, bkn corelle morel.. oh tidakkkk....
suspek ini didapati bersalah akibat memunggah gelas2 dan mug dr kabinet dapur...mug2 aku dh 3 bijik sumbing disebabkan angkara suspek ni jugak... tinggal yg plestik2 je..ni pun baru beli....kehkeh..sbb dh terdesak sgt..
si kecil memerhatikan gelagat abangnya yg sedang mengetuk mangkuk ke lantai..sgt membingitkan telinga....lalu...

dia pulak men gelas plestik dan mengetuk2nya ke lantai..cpt belajar budak ni..

ok, ni saje aktiviti aku di dapur...eh silap, aku dok cite aktiviti si kecil ni..
nt next entri aku cite kuih raya aku buat pulak..hehe..





3 comments:

  1. Same sangat lah cm Fateh skrg..seme bende nak amik.;klo aku masak tu..sibuk bukak almari..sbr je lah..follow lah blog aku yer..i dah follow blog u =)

    ReplyDelete
  2. zaidah, aku xtau nk klik mana utk follow blog ko.. cane eh?

    ReplyDelete

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...