Friday 13 July 2012

~Wordrobe dan Kitchen Kabinet~

Assalamualaikum...
Hari ni sgt2 happy sbb progress renovation rumah dah byk perubahannya..alhamdulillah..
sebenarnya ni pun dh lewat dr perancangan..igt tak hari tu aku ada cite sikit pasal kitchen kabinet? mulanya kitorg amik dgn DMS Renovation, tp setelah aku lihat hasil kerjanya tidak seperti yg aku harapkan, lalu aku dan suami mengambil keputusan utk cari kontraktor lain utk buat kitchen kabinet ni..tu pun last minute jugakla amik keputusan utk tukar..puas bergaduh dah dgn DMS Renovation tu..dia kata dah order kat kilang la..padahal dia tak mintak confirmation design dan drawing pun utk kitchen kabinet tu..hari tu jugak kitorg survey company lain yg betul2 pakar dlm pembuatan kitchen kabinet...

Sebenarnya aku dari dulu lg suka dgn SCI tp xberani nk ckp pd husband.,ye la, dgr2nya mcm mahal je..hehe..tp setelah aku lihat hasil kitchen kabinet dia (DMS), terus aku bgtau husband utk tukar..husband pun pd mulanya xperasan sgt tp setelah aku tunjuk material, kemasan dan bila buka tutup pintu pun berdentum, tu yg dia pun xberkenan jugak...kata soft-closed..bedo'oh je.. setelah kitorg usha2 kt SCI, tgk2 harga dia lebih kurang sama je dgn DMS tu..tp bila dibandingkan dgn kualiti, ternyata SCI lg bagus..kitorg terus confirm amik dgn SCI utk buat kitchen kabinet dry kitchen, wet kitchen dan wordrobe...aku mmg cerewet psl kitchen kabinet, ye la hari2 nak mengadap dapur kan, semestinya nak yg bagus kualitinya...kalau xbest, kang aku menyumpah je seumur hidup...xpasal2 menambah dosa kering...haha...astaghfirullahal a'zim..

Mehla cuci2 mata dulu..
Wordrobe hampir nk siap..kononnya nk buat mcm walk-in wordrobe, tp still nak letak pintu gak sbb xnak habuk kene pd pakaian, lg satu, xnak nmpk serabut..lgpun ada pintu nak ke tandas kat belah kiri tu...sliding door memisahkan wardrobe dgn master bedroom..material yg diguna adalah melamine..

Alhamdulillah, mmg puas hatilah bila tgk hasil kitchen kabinet kt dry kitchen oleh SCI ni..
Tp ni xsiap lg.. table top lum pasang lg..dalam minggu dpn baru dpt siap..plastik2 cover tu xcabut lg..cina tu ckp lepas taruk table top baru leh cabut..takut tercalar nt ms pasang table top..material ni sgt sensitif, byk kali cina tu pesan, kalau nak cuci permukaan dia, kene guna kain lembut yg lap kereta tu (jgn guna sebarang kain)..dan dilembapkan dgn air shj, xyah guna apa2 pencuci sbb nt akan merosakkan permukaannya..

Kitchen kabinet ni kitorg guna material jenis 3G or I plus warna hitam dan silver glitter2 sket..mula2 nak kaler putih, tp dah habis stok..jd, amikla silver...oraite gak wanenya..utk table top pulak kitorg amik LUMI, batu quardz.ntah betul ke tak eja cmtu..hentam sajalah...ia lbh krg mcm granite la..

Utk wet kitchen, kitorg guna material melamine shj..uhuk..nk jimat kos la..I plus tu mahal kalau nk letak kt wet kitchen gak..tema utk wet kitchen ialah kaler cerah, sbb wet kitchen aku tu agak sempit, so kaler cerah nampakla luas sket dapur tu...gmbr wet kitchen aku hapdet kendian la oke..sekian dulu...bye..

No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...