Saturday 14 September 2013

Apa Yang Dibeli di IKea

First sekali, memang aku beli ikut apa yang aku dah plan..cuma lari budget sikit..

Barang2 yang telah dibeli:
1) Bekas rempah
RM4.90














2) cadar katil single -RM 29.90












3) sarung bantalnya sekali- RM19.90














4) selimut
Mulanya aku aim nak beli yang ni
RM 8.90













Sekalinya aku terbeli selimut tebal sikit jenis kainnya RM59 lak tu..beli satu je la.. ingat nak beli yg atas tu 3 helai..ni yg lari budget

INDIRA 150x250 cm









5) Paper napkin
RM 11.90-100pcs














6) Shade  (kepala lampu tidur)-aku beli dua..


RM39.90 saiz 23cm



Ni table lamp base yang aku ada, ada dua base ni. Ingatkn padanla ia dgn shade yg saiz 23cm tu, rupanya ring dia tak match..kalau amik yang 14cm aku rasa macam xpadan sebab batang dia ni gemuks..


 Bila aku pasang kat base yang ni, ok..tapi mcm pelik..ke ok je??.. mata aku tengok mcm pelik sebab leher dia terdedah sikit..atau...kalau malas nak fikir dah, aku tibai je..tapi kalau selalu terpikir2 aku rasa mcm nak beli base lain je kat ikea tu..



 

Untuk yang batang coklat tu mula2 aku ingat nak beli shade yang macam gambar kat tepi ni tapi bila tengok saiz sebenar, rupanya kecik je saiznya..








Kesimpulannya: kene beli shade yang ngam untuk batang putih gemuk tu jugak dua bijik.. pastu ada lebih shade tu satu..nak buat apa?? perlu ke beli batang yang baru? hmmm... 

7) mentol lampu E14 satu dan E27 satu = tak beli

8) bekas accessory yg petak2.. 
Kalau xsilap RM12.90 utk 3 pcs

No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...