Wednesday 17 October 2012

Jepun: Tokyo, Trip to Mount Fuji-Hakone

Post kali ni aku tunjuk gmbr je..xlarat nk cite pjg2..hehe..


Otw ke Tokyo dgn menaiki shinkansen, aku snap2 la gmbar2 persekitaran...tiba2 aku  tersnap gambar ni..aku rasa inilah gunung fuji berdasarkan bentuknya..


nak kata punyala laju shinkansen ni, tebing2 bwh tu smpi senget2..

Ni di 5th station nak ke mount Fuji..cni tempat dia agak sejuk sikit...sbb ia berada di ketinggian 2300m dari aras laut..

naik cruise mengelilingi Lake Ashi..

time ni aku jd paparazi..haha..

Sebenarnya semasa mengelilingi tasik ni, sapa2 yg bertuah dan ketika cuaca elok, dapat tgk gunung fuji dgn jelas... tp masa kitorg pegi tu mmg cuaca berkabus...nampak samar2 je gunung fujinya...huhu...tp mujur gambar atas tadi, masa perjalanan dari Kyoto ke Tokyo, aku tersnap gambar gunung fuji...kira bertuahla tu..hehe..xsempat nk tido pun..kalau tertido alamat gunung fuji tu la yg tgk aku..haha..

nampak tak bayang2 gunung fuji berbalam2... byk kabus kan..

naik cable car mendaki Mount Komagatake...
gunung berapi...bau sulfur dia agak kuat...pening kepala..
biasala kt cni ada byk temple..

saja aku amik gmbar ni sbb mcm denai2 gitu..

sebelum menaiki bas pulang ke Tokyo semula...

1 comment:

  1. salam,bestnya dpt gi jepun...


    #tak,saya bukan peg sains pemakanan ;) cuma pinjam slide diorang utk present,hehe

    ReplyDelete

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...