Sunday 24 March 2013

Jangan Tersilap Memilih Cooler Bag atau Cooler Box

Assalamu'alaikum....


Sejak beg pam susu aku tercabut zip, aku tercari2 beg yg sesuai utk menggantikannya..dlm masa yg sama, aku pulak kalau pergi kerja, byk sgt beg yg aku bawa...beg notebook, cooler bag, beg pam (yg ni aku asingkn sbb beg pam yg sebenar, dh bagi pd kakak aku), botol air, kdg2 bw bekal ke tempat kerja, kdg2 xbw, hand bag pun kdg2 je bawa... pernah jugak aku tertinggal beg kt tempat kerja, kdg2 hand bag la, kdg2 beg pam...tu la serabut tul.. 

sejak dari kes tertinggal beg tu la, aku cuba cari beg yang boleh jimatkan ruang dan bolehla sumbatkan brg2 selagi  boleh..mulanya aku sgt berkenan dgn beg ini...


gmbr beg yg aku dah terbeli..huhu..

sebab bhgn atas boleh simpan pam susu, bahagian bawah boleh letak ice pack dan susu.. mujur pam susu aku jenis ringan..iaitu Medela Mini Elektrik Plus..

sekalinya, ada satu perkara yg aku xpuas hati iaitu setelah aku simpan susu perahan dlm beg tu..ia x sesejuk kalau aku guna cooler bag Mom's Little One spt gmbr di bawah..tambahan pula, ice pack cepat lak cair...

Kesimpulannya, aku lebih suka cooler bag hitam ni..ice pack lambat sikit cair..lapisan polistrin pd beg tu agak tebal..


 jadinya beg yg baru aku beli tu, aku buat simpan pam dan bekal mknn yg di bawa dari rumah..aku still guna beg hitam tu utk simpan susu... so, xde maknanya la nk kurangkn beg..haha..byk tu jugak beg yg aku bawa... cuma hand beg je la yg xperlu bawa nampaknya..


alang2 aku buat entri pasal cooler bag ni, aku nak bg tips2 memilih cooler box pulak...bukan apa, ni semua pun berdasarkan pengalaman aku sendiri..xnak org lain pun mengalami nasib yg sama mcm aku...

1) sekiranya korang terpaksa membawa ebm semasa travel, aku nasihatkan agar korang memilih cooler box spt ini..

kenapa aku sarankan box mcm ni? sbbnya mengikut pengalaman aku, box ni mmg dapat menyimpan ebm dlm jangkamasa yg lama...mcm aku hari tu 12-13jam jugakla dpt tahan ebm aku dari cair..petuanya letakkan ais banyak2..letak2 botol ebm di celah2 ais dan taburkan garam pd ais tersebut..mmg beku lama la ais tu..

2) menurut pengalaman aku, cooler box spt ini..xla tahan sgt..
 
sbb habis cair ais tu walaupun dah tabur garam, mungkin sbb xkedap sgt berbanding box polistrin tu..

rasanya itu sahaja yg dpt aku kongsikan menurut pengalaman aku..

No comments:

Post a Comment

Hobi bertukar side income

  Assalamualaikum.. Sejak berhenti kerja 7 tahun yang lalu, aku mmg tak bekerja dan hanya menumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak, suami...